onsdag 3 februari 2010

Bak in Business!

Jag har inte orkat skriva nånting på ett tag för att jag har hållt på att göra ny hemsida åt jobbet och det har blivit lite mycket dator helt enkelt. Men jag har bakat en hel del ändå. Och här tänkte jag bara göra en lite summering av de bak jag har hållt på med i veckan och även lite mer eller mindre lyckade bröd sedan tidigare. Några av dessa kommer jag att göra igen och skriva ut fullt recept på lite senare, men än så länge blir det bara lite bilder och länkar.

Skrädmjölsbröd, ett eget hittepå som blev lite sådär...



Levain variant på Surdegskungens recept.


Färska ägg från Onsala, tog med bilden bara för att det e ett coolt grönt ägg!



Levain på vildjäst!


Rågbröd som blev lite platt men väldigt gott!


Min vildjäst när den var färdig!


Operabrödet, varför den heter så kommer jag förklara senare med recept och allt...


Baklyckan Revisited....

Happ, det var allt för nu men idag har jag gjort snuskigt goda English muffins på surdeg och jag skriver nog om dem imorn!

Teteul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar